Programi i organizacija rada u našem vrtiću temelje se na razvojno-primjerenom kurikulumu usmjerenom na dijete i humanističkoj koncepciji razvoja predškolskog odgoja, što znači:
- pažljivo i bogato strukturirano okruženje i poticajna materijalna sredina koja doprinosi razvoju dječjeg učenja, kreativnosti i stvaralaštvu
- poznavanju zakonitosti rasta i razvoja djeteta u skladu s čim stručni djelatnici planiraju svoj rad
- učenje je interaktivan proces koji uključuje djecu, odrasle, kao i čitavo društveno okruženje
- poticanje partnerskog odnosa sa roditeljima kao najvišeg oblika suradnje u ostvarivanju zajedničkog cilja – optimalnog razvoja djeteta
- poticanje tolerancije prema različitostima i uvažavanje prava sve djece ( poticati uključivanje i socijalizaciju djece sa teškoćama u razvoju u život i rad ustanove )
- kontinuirano stručno usavršavanje kao potreba podizanja stručne kompetencije za rad i stjecanje novih znanja, vještina i sposobnosti potrebnih za primjenu suvremenih oblika rada sa djecom predškolske dobi;
Programska orijentacija našeg vrtića:
1. Redoviti programi njege, odgoja i naobrazbe, zdravstvene zaštite i prehrane djece
predškolske dobi koji su prilagođeni dobnim i razvojnim potrebama djece, te njihovim mogućnostima i sposobnostima:
a) cjelodnevni i ( 10-satni ) program
b) poludnevni ( 5,5- satni ) program
c) jaslični (9.5 satni) program
2. Posebni programi:
a) Integrirani program ranog učenja engleskog jezika
- Program ranog učenja stranog jezika je integriran u redoviti 10-satni program Namijenjen je djeci od 4. do 7. godine života. Specifičnost programa je što djeca uz redoviti odgojno obrazovni proces na hrvatskom jeziku, upoznaju još jedan - strani jezik. Posebno se planiraju i izvode aktivnosti u kojima djeca usvajaju elemente stranog jezika. Velika prednost ovako integriranog programa je mogućnost korištenja svakodnevnih životnih situacija i poticaja za učenje jezika (situacijskog učenja).
b) Ekološki program
-dječji vrtić Tamaris posjeduje status međunarodne eko škole u Republici Hrvatskoj
-kontinuirano djelovanje na odgoj i obrazovanje za okoliš u predškolskoj dobi
promičemo kao trajnu vrijednost i način življenja.
-ciljevi eko programa : uvrstiti eko sadržaje u odgojno-obrazovni rad, usmjeravati djecu na odgovorno ponašanje prema prirodi, ukazati na važnost brige za okoliš i očuvanje okoliša i razviti vještine očuvanja okoliša u djeci bliskim situacijama
c) Sigurnosno zaštitni program:
-namjena Sigurnosno- zaštitnog programa je pojasniti i osvijestiti uloge svih djelatnika zaposlenih u Dječjem vrtiću u osiguravanje sigurnog okruženja za rast i razvoj djece. --ciljevi sigurnosno- zaštitnih i preventivnih programa su zaštita sigurnosti i zdravlja djece, poticanje samozaštitnog odgovornog ponašanja i svjesnog izbjegavanja rizika, osnaživanje djeteta za sigurno ponašanje te afirmacija potencijala djeteta i izgrađivanje osobe koja poštuje ljudska prava i humane vrijednosti. Sigurnost djece kao profesionalna obveza zaposlenika regulira se funkcionalnim mjerama sigurnosti usklađenih sa zakonskom regulativom, posebnostima Ustanove i programskim okvirom.
d) Preventivni programi:
- preventivni programi u predškolskoj dobi ne ograničavaju se samo na razini odgojno-obrazovne djelatnosti u predškolskoj ustanovi, već se konceptualnim modelom programa prevencije ostvaruje sustavni pristup svih čimbenika odgovornih za odgojno-obrazovno djelovanje: obitelj, predškolska ustanova, uža i šira društvena zajednica, mediji, itd. Kvalitetno utemeljen program predškolske prevencije integriran je i uklopljen u svakodnevni kontekst odgojno-obrazovnog rada te obuhvaća cjelokupni razvoj djeteta. Preventivnim programom nastoje se pojačati zaštitni, a prevenirati rizični čimbenici. Programi su usmjereni jačanju obiteljskih veza i odnosa, razvijanju roditeljskih umijeća vježbanjem vještina roditeljske podrške djetetu, komunikacije između djeteta i roditelja, razvoju socijalnih vještina kod djece, posebno suradnje i uvažavanja drugih te preveniranju neprihvatljivih oblika ponašanja. Pozitivni komunikacijski procesi koji se odvijaju između djece i roditelja, djece i odgojitelja te roditelja i odgojitelja stvaraju pogodno ozračje za provedbu programa prevencije u predškolskoj dobi.
e) Integrirani sportski program
f) Verificirani Montessori program u DV Tamaris - Program po koncepciji Marije Montessori - više pročitajte na ovom linku
3. Program javnih potreba:
Program predškole:
-od 1. listopada 2014. godine sva djeca moraju u godini prije upisa u osnovnu školu pohađati predškolski program. Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta donijelo je Pravilnik o sadržaju i trajanju programa predškole, prema kojem je predškolski odgoj postao obvezan i za djecu koja nisu upisana u redovne programe dječjih vrtića. Kako je određeno novim Pravilnikom ministarstva, program se provodi u razdoblju od 1. listopada do 31. svibnja i traje ukupno 250 sati godišnje. Kroz predškolu djecu se socijalizira u skupini vršnjaka te ih se priprema za ispunjavanje školskih obveza. - ciljevi su poticanje cjelovitog razvoja djeteta i pripadnosti okruženju; osigurati djetetu u godini prije polaska u školu okružje u kojem će ono najviše moći razviti sve svoje osobne potencijale, zadovoljiti svoje aktualne interese i time steći znanja, vještine i navike, koje će mu omogućiti uspješnu prilagodbu novim uvjetima života, rasta i razvoja, što ga u osnovnoj školi očekuje. Zadaci su prilagođeni potrebama i interesu djece.